lauantai 2. huhtikuuta 2016

Prisma -Työssäopiminen-




Olen siis Halikon Prismassa työssäoppimis jaksolla, kesäkuun ensimmäiseen päivään asti. Prismassa on monta eri osastoa, itse olen vaatetus -ja sport osastolla. Ensimmäinen päivä ja viikko sujui hyvin. Ensin minulle esiteltiin paikat ja muutenkin kerrottiin perus infoa. Olen tehnyt kaiken laista, järjestellyt kenkähyllyjä, tehnyt päätyjä, nipsuttanut ja henkaroinut vaatteita jne. Päätyö on pitää osasto ja pukukopit siistinä. Olen päässyt tekemään jo kaksi esillepanoa, toinen lasten puuma-kengistä ja toinen mm. naisten puuma-housuista. Olen viihtynyt hyvin ja työtehtävissä ei ole ainakaan vielä tullut ongelmia. Kassalle pääsen vasta kun olen täyttänyt 18.
Työvaatetukseeni kuuluu mustat housut, ja vihreä työpaita jossa on "harjoittelija" pinssi. Kaulassa roikkuu avainnauha, jossa on kaikki avaimet ja työveitsi.
Sanastoa:
Nipsut/nipsutus: 
Kengät ripustetaan hyllyyn "nipsujen" avulla
Piikki
Tarkoittaa seinässä olevaa rauta"piikkiä" johon nipsut laitetaan roikkumaan.
Rullakko
Siinä kuorma, eli myyntiin tulevat tuotteet kuljetetaan helposti.
Esillepano
Tuotteet asetellaan esille visuaalisesti ja näyttävästi. Esillepanon idea on houkuttelevuus. 
Kampanjatuotteet 
Tuotteet jotka ovat tietyn ajan esillä kampanja tuotteina.
Alennusmyynti
Esimerkiksi talvikengät myydään pois alennettuun hintaan kevään tullen.
Sesonki tuotteet
Esimerkiksi talvi, kevät ja joulu aikaan sopivat tuotteet.
Vaaterekki
Teline jossa vaatteet kuljetetaan mm. osastolle.






myymälätila 1
#näyteikkuna
-Näyteikkunan tarkoitus on houkutella asiakkaita myymälään. Näyteikkunaan voi luoda tuotteista erilaisia esillepanoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti