sunnuntai 6. marraskuuta 2016

fashion kurs

Vi har en ny kurs i skolan. Vi lär fashion orden och vi behöver skriva blogginlägg på svenska. Det inte är lätt eftersom jag har inte bra tala svenska. Jag gillar fashion mycket och att köpa kläder är roliga. Jag användning mycket svart kläder men jag är intresserad alla typer av kläder till exempel 70 och 80-talet kläder. Jag gillar också se fashion shows. Min stil varierar så mycket eller, jag kan inte säga vad är min stil.

Detta är lite kläder orden: 

En blus, en skjorta: festblusar, vardagsblusar, tunikor.
Byxor, shorts: chinos, leggings, shorts, skinnbyxor.
Klännongar: festklänningar, vardagskänningar, fodralklänning, den lilla svarta, långärmad-kortärmad-ärmlös.
En jacka, en kavaj, en dunjacka, en jeansjacka, en parkasjacka, en skinnjacka, en bomberjacka
En jeans, en kjol mini-midi-maxi, en topp en T-shirt, en tröja, en polotröja, en cardingan, en kofta, en stickad tröja, en sweatshirt, en collegetröja. 

                                  Detta är polyvore bild  min vanlig stil. Det är mycket mörk kläder. 
                                  Jag gillar också av allt kostymer.



Min stilikon är Jinkx Monsoon, jag gillar hon stil så mycket. Hon har ny stil och också gammal stil.

                     Detta är anslutet till annorlunda stilar.    Detta är klart gammal stil. Jag gillar det också.
                     Jag älskar den.   







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti