tiistai 6. tammikuuta 2015

asiakaspalvelusta

Näitä tulisi välttää asiakaspalvelu tilanteessa:
1. Huonot käytöstavat
2. Purkan jauhaminen
3. Kännykän käyttö
4. Epäselvä/liian nopea puhuminen
5. Vahnoille ihmisille sinuttelu
6. Liika tuotteen tarjoaminen/tuputtaminen asiakkaalle
7. Liian henkilökohtaisten asioiden kysely asiakkaalta
8. Naureskelu ja hihittäminen asiakkaan läsnäollessa (asiakas voi loukkaantua)
9. Tauolle lähteminen kesken asiakaspalvelun tai juuri alkavan palvelutilanteen alussa
10. Jatkuva sähläys rahan kanssa

Haastattelu asiakaspalvelusta:
1. Mitä haasteita asiakaspalvelussa voi kohdata?
"Kiireessä työskentely, jääräpäiset asiakkaat, asiakas on aina oikeassa (vaikka ei olisi)"
2. Miten viedä palvelutilanne eteenpäin?
"Pitää olla kohtelias, ehdottaa kompromisseja ja ratkaisua mahdollisiin ongelmiin ja täytyy yrittää olla joustava."
3. Mitkä ovat tärkeimmät asiat mitkä pitää muistaa asiakaspalvelu tilanteessa?
"Perus käytöstavat, täytyy olla lähestyttävä"
4. Mikä tekee palvelu tilanteesta onnistuneen?
"Asiakkaalla sekä palvelijalla on hyvä mieli"
5. Mitä vinkkejä antaisit asiakaspalvelijalle?
"Pysy reippaana, ole luonnostaan kohtelias (ei feikki), yritä nauttia työnteosta"
-Kerttu

Minä asiakaspalvelijana 
Itse voin vaikuttaa palvelutilanteessa siihen miten se etenee, millainen mieli asiakkaalle jää, plus pikku asioihin esim. käytöstapoihin jne. Itse en pysty vaikuttamaan siihen millaisella tuulella asiakas on, jos hän on hyvin hankala tai vaativa. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja olla siitä huolimatta kohtelias.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti